fbpx

Kto nie popełnia błędów niech pierwszy rzuci kamień…

Przyznam się Wam do mojej wpadki, która miała miejsce na spotkaniu biznesowym parę dni temu….

Pojechałam na konsultacje do właścicieli nowej marki, która niebawem wchodzi na rynek. Właścicielom zależało, aby zacząć biznes z wysokiego ”C”.

Poprosili mnie o pomoc w wyznaczeniu strategii sprzedaży.

Jak to ja,  rozpisałam strategie sprzedaży na 3 nogach biorąc pod uwagę ich zasoby i możliwości.

Do czasów covid19 często wystarczyły 2 nogi, w tej chwili tzw. 3, a nawet 4 nogi dają większą stabilność.

No i co, wyliczyliśmy jakie koszty, jaki zysk, ile trzeba sprzedać dziennie, żeby zarobić na koszty itd itp.

Jakie działania, ruchy – pełna strategia powstała

Po przedstawieniu wszystkich działań, Właściciele wyglądali na zdeterminowanych, każdy wiedział co robić i jak, i od czego zacząć.

Można powiedzieć, że spotkanie udane. 

Wracam do domu i jeszcze raz myślę o tej strategii… utwierdzam się, że jak zrobią wszystko co postanowiliśmy to nie ma bata, żeby nie poszło ! 

Nadchodzi wieczór i dalej mi nie daje spokoju, że tyle ruchów klient musi zrobić, żeby zarobić  na koszty, wyciągam kartkę i liczę jeszcze raz… 

No i co …wszystko wyliczyłam dobrze tylko nie podzieliłam przez ilość dni roboczych …, a dokładnie…

Zrobiłam taki plan, że biznes zarabia na koszty miesięczne w 1 dzień…..🙈🙈

Z jednej strony wstyd przed właścicielami straszny…, że o tak ważnej zmiennej zapomniałam, oczywiście do błędu się natychmiast przyznałam…

Właściciele słychać było, że odetchnęli z ulgą… 🙂

Jednak z drugiej strony czy słusznie, że poczuli ulgę?

dlaczego by nie stawiać sobie ambitnych celi ?

Zarobić na koszty miesięczne jednego dnia to zła strategia ! ? 

Jeśli budujesz markę, nie pracuj na 100% pracuj na 200% ! 

Po co ? 

Jeśli pracujesz na 200% to w mojej ocenie pracujesz więcej i szybciej, Dzięki temu szybciej widać, które działania mają sens, a które nie,( szczególnie jeśli to zupełnie nowy biznes). 

Zatem szybciej działasz – szybciej osiągniesz postawiony cel ! 

Zatem celuj w księżyc,( stawiaj sobie trudne, ambitne cele ) bo nawet jeśli nie trafisz będziesz między gwiazdami (zarobisz na koszty miesięczne nie w jeden dzień a moze w ciągu 3 dni !!! )

Kibicuję !

I trzymam kciuki za wszystkie nowe biznesy !!

klaudia

Zostaw komentarz:

Klaudia Krabes-Czarnacka

Sprzedaję od 20 lat, przeszłam przez wszystkie etapy rozwoju; od konsultanta sprzedaży bezpośredniej, dyrektora sieci w sprzedaży bezpośredniej, przedstawiciela handlowego, doradcę klienta ds. leasingu, koordynatora rynku medycznego, aż po eksperta ds. leasingu zawierającego kontrakty na 40mln rocznie.

Moją misją jest LOVE YOUR SALE!  Moją misją, celem, jest zarażenie sprzedawców miłością do sprzedaży.

Ostatnie posty: